vill shoppa!

Jag vill shoppa massor av böcker och smink, dyrt fint smink som jag aldrig kommer använda. Vad sägs om ett rouge för 295 pix? Och jag använder så mycket rouge, ha ha. Jo ibland tar jag något gammalt läppstift och gör mig lite rosa på kinderna. Endast två gånger i mitt liv har jag gjort slut på ett läppstift, två gånger och jag har förmodligen ägt mängder. Problemet är väl att de flesta läppstift jag äger är gratisprover från clinique, alltså i lite fel färg, brun, lila osv. Dessutom är det torrt med läppstift, nej tacka vet jag läppglans, i en käck rosaröd nyans, då blir jag nöjd. Men hur många såna kan man äga? Ett i taget va? Hittar jag ett riktigt bra så använder jag det verkligen, Face Stockholm har ett som var värt sina 155 kr. Hyacint heter färgen, men den är definitift inte lila utan just rosaröd, typ hallon. Och så blir det inte så mycket färg med läppglans och det är inte för att jag är feg utan för att jag har begåvats med ett par läppar som redan har massa färg. Varför täcka över något man gillar? Jaha vad shoppar man då, om man inte behöver smink egentligen, bara äga... Böcker är bra, finfina krejjer.
Köpte Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" idag, tyvärr börjar den lite väl mycket beskrivande och målande av huvudpersonen, I do not like. Hoppas det tar sig, annars blir det GW, enda deckar/polisromanerna jag faktiskt gillar. Till min älskling har jag shoppat Fredrik Strages "Fans". Jag försöker alltid tvinga på min man böcker på svenska, fastän han egentligen har engelska som modersmål. Det har funkat två gånger, Lasermannen av Gellert Tamas slukade han, liksom en biografi över idolen Freddie W. Annars avstår han. Det kan man förstå. Gillar man inte romaner finns det mesta ju redan på modersmålet, hejsan hoppsan, dessutom behöver man inte vänta flera år på översättningarna. Själv är jag bara snål och väntar ALLTID på pocket. Men jag skäms inte för det, jag får fler böcker för pengarna och jag läser som en galning.
Rekomenderas just nu: Ben Furman "Det är aldrig försent att få en lycklig barndom".
Nej nu ska jag lägga mig och läsa, och drömma om dyra läppglans och lyxiga underlagskrämer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback