Kör inte med mig

Jag har ju gjort ett extraknäck på min mans jobb tidigare, och nu blev det aktuellt med en lite större grej. Kul tänkte jag, eftersom jag tog mig bort från mediabranchen 1999 är det (nästan) bara roligt att komma och gästspela lite. Först ville de ha ett arbetsprov, och det räckte inte med det jag har utan jag fick komma dit och provjobba lite, jag gjorde det gratis fastän det tog emot. Nu har kunden nästan bestämt att de vill ha mig, men de vill ha ett arbetsprov till, gratis förstås. Jag har aldrig varit med om att behöva lämna två gratis arbetsprover. Jag blev så paff när de ringde i torsdags och ville ha ett prov till, utfört på plats att jag hummade lite och sa, betalar kunden då? Ett mjäkigt näej kom, och jag vågade inte stå på mig. Eftersom jag inte kunde förra veckan så skulle vi höras denna. Sen funderade jag både länge och väl kring detta. Först var jag förbannad och tänkte att jag skiter i det hela. Men efter moget övervägande har jag bestämt att jag ska stå på mig, vänligt men bestämt. Vill kunden ha ett arbetsprov till får de ge mig timlön, vill de inte betala så kan de leta på annat håll. Jag hatar när folk kör med mig, och jag gillar inte känslan av att någon promenerar rakt över mig. Man kan säga nej hellre än att gå runt med bitter smak i munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback