födda i ekorrens tecken

Min man kommer upp med tre kartonger från källaren, två är hans en är min. Hans är fulla av t-shirts från innan han gick ner i vikt. Släng släng släng. Jag vet att det är svårt, men han tänker ju inte gå upp igen. Det är som att sluta röka och fortfarande ha askkoppar hemma. Varför? Ifall man får gäster  som röker? Eller tänker man börja igen? Nej inte det, och snodda askoppar från krogen är inget att spara på, eller hur?

Vad har jag i min kartong då? Skor som är för små och/eller hopplöst ute. Släng. En Sari och
byxdressar i turkost och cerise från indien, tio år sen jag var där, använt de knalliga outfitsen 0 gånger. Spar sarin, slänger outfitsen. Häftiga rock-t-shirts som är så små att sonen kan ha dem, dvs felköp. Doneras till sonen. Och så sentimentala saker, byxorna jag hade på mig första gången vi träffades. Sparas, jag vägde sjukt lite när vi träffades, kan vara bra att bli påmind om hur smal man inte vill vara. Kjolen och tröjan jag hade när vi gifte oss i rådhuset. Velar mellan släng och spar. Det är är inga snygga kläder, dessutom har jag kvar sidenklänningen som jag hade sen, på den riktiga vigseln utomlands. Släng alltså, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback