släng släng släng

Har kommit i läget där varenda kartong är full av skit, sentimentalt skit (minnen), livsnödvändigt skit (sladdar, hänglås, målarfärger), skit som vi aldrig orkat gå igenom (deklarationer, lönespecar, "viktiga papper"). Jag vill bara slänga ut allt och slippa gå igenom, slippa ta ställning för eller emot, slippa hitta plats att förvara - för gott eller tills utrymme ordnats. Det funkar inte så, jag vet, men när jag tittar ner i kartongen med alla minnen som ska in i hörnskåpet blir jag förtvivlad. Hörnskåpet kommer höra till det sista vi kommer att få upp, följaktligen kommer den kartongen höra till de sista som plockas upp. Måste jag ha kvar alal minnen? Nej, egentligen inte. Måste jag ha kvar kameran. Ja. 

Just nu vill jag köpa en massa snygga lådor och utan att jag förstår hur det gick till ska allt vara sorterat och stå i snygga förvarings-prylar i bokhyllan. Det ska vara enhetligt också, allt i samma färg som i ett reportage om compact living, inte som det är nu, ttidskriftssamlare i papp, i plast, i svart, natur, kartongbrunt, blått och orange. De små pryllådor jag har är  - gamla skokartonger, ganska fult, visst man kan måla dem men de är  i olika storlekar...Och jag har inte tid att måla.

Köpa snygga förvaringsattiraljer alltså. På Granit varifrån våra CD och DVD-kartonger kommer ifrån. OK, men vet ni vad dyrt det är? Vilken färg ska vi välja, CD och DVD-kartongerna är svarta och det kan faktiskt bli för mycket svart i ens liv (jo när man fyllt 35) och dessutom är det risk att vi blandar ihop saker, sonen river nämligen bort alla lappar på kartongerna. Makens snygga datautskrivna lappar är ett minne blott, så då står man där och letar igen, vilken låda var det nu? Kanske är det bättre så här? Man vet vad som ligger i den orangea tidskriftssamlaren och i converse-kartongen. Addidas har jag två kartonger av, svårare att skilja åt. Vi kanske i själva verket är genier i vårt kaos, vi kanske verkligen har ordning fastän det är fult i vår bokhylla? Och compact-reportage-typerna kanske inte har det lättare att hitta än ossom än väldigt mycket snyggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback