skittrött

Har sovit väldigt dåligt i natt. Min man och min son har hostat en hel del, men själv var jag nog mest orolig för ultraljudet idag. Nu har vi i alla fall sett den lilla pigga typen igen, den här gången blev det en mer noggrann koll som visade att de viktiga inre organen finns och så. Det är helt otroligt att man kan se sitt barn så tydligt medan det fortfarande ska ligga i magen i fem månader till!

Jag vet inte hur jag ska uthärda den här dagen, det är fjärde natten på raken som jag sover för lite, för lite med min vanliga standard mätt, way för lite med graviditetsmått mätt. Jag var som en zombie hela dagen igår och lyckades knappt få något uträttat, så prognosen ser rätt kass ut för dagen. Behöver avsluta lite saker inför semstern dock.

En kopp thé kanske kan få mig på fötter igen? Jag mår illa av kaffelukten. Fortfarande. Ett tips ladies, tvinga inte i er någonting under illamående-fasen, ni kommer inte klara av lukten även när illamåendet går över. Jag borde fattat det, men ändå envisades jag med att sörpla kaffe fast jag mådde pissilla. Min teori var att om jag tog mig genom illamåendet så skulle jag kunna dricka kaffe under återstoden av graviditeten. Där fick jag lång näsa. Det hade kanske inte gått ändå, med min stora lillplutt kunde jag inte dricka kaffe förrän jag slutade amma, dvs 15 månader utan det enda jag är riktigt beroende av! Den här gången har jag drömt om stora kaffe-latte varje natt i två månader. Jag älskar effekten av kaffe och saknar tillfredsställelsen när man druckit en stor smarrig kopp av sitt favoritkaffe.

Ja ja, jag är i alla fall skittrött och ska ta en kopp thé nu.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Har du prövat Sea Band? Finns på apoteket - gummiband som man sätter om handleden. De trycker mot en punkt på handleden som gör att illamåendet lättar. Funkade för en gravid kompis till mig, själv använder jag dem när jag åker bil och slipper åksjukan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback