Min mardröm

Ja ja, jag vet att det bara är självupptagna människor som berättar om sina nattliga drömmar, men hell, jag bloggar ju. Dessutom ligger den här så nära en vakenmardröm så jag drar den ändå.

En professor på jobbet erbjöd mig att komma och jobba i hans grupp, men arbetsuppgifterna skulle vara helt annorlunda. Men jag ska ju ha barn protesterade jag, men professorn tyckte inte att det var något problem, jag skulle ha flera månader på mig att sätta mig in i jobbet så jag var redo att jobba ordentligt när jag kom tillbaks. Han hade t o m pratat med min professor. Men vaddå, ska jag göra klart mitt avhandlingsarbete för dig då? Undrade jag. Nej, nej, nej, du kommer ju ändå aldrig få ihop till en avhandling så din professor och jag har kommit överens om att det är bättre så här, du jobbar som teknisk personal hos mig. Svarade professorn. Typ resten av livet skulle jag harva runt på mitt jobb som den där som aldrig lyckades disputera.

Gissa om jag vaknade jävligt kallsvettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback