fukt

Sedan en tid tillbaks kan jag inte gå in i en affär utan att undersöka deras sortimentet av hudlution, jag bara dras till hyllan med fuktkräm. Detta oavsett vilken affär det är. På sista tiden har jag köpt hudkrämer på ÖB (CCS), ICA (Vaseline intensive care), IKEA (egna märket), Bodyshop (African Spa) och apoteket (mandelolja). Behöver en kvinna verkligen fem olika sorters hudlotion? Är jag rädd att få bristningar (strior) kanske? Är det så att jag undermedvetet bunkrar för att kunna smörja in mig under den resterande tiden av graviditeten? Oavsett om allt smörj på jorden skulle ta slut så har i jag alla fall drygt en och en halv liter hudkräm i av varierande konsistens och parfymeringsgrad. Trots dessa kopiösa mängder fuktåtergivare suktar jag ändå efter ett Body Butter med mangodoft från Bodyshop, den som jag förtalat så i ett tidigare inlägg. Varför vill jag plötsligt lukta juicifruit (tuggummit)? Mina fantasier kretsar också kring en lotion från Revlon som jag brukade använda för tio år sedan, också den kraftigt parfymerad. Märkligt nog letar jag inte efter någon ny ansiktskräm, är helt nöjd med den jag har. Letar heller inte efter ögon eller hals eller handkrämer, hudkräm ska det vara. Bara hudkräm. Mycket hudkräm, helst i enlitersflaskor. Med pump, vaför kommer föresten inte alla krämer med pump?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback