familjen adrenalins bilproblem

Idag hade vi ett antal saker på schemat, alla krävde att vi skulle kunna använda vår bil. Storhandling, hämta vinterdäcken i gamla lägenheten, samt köra morsan och massa prylar från gamla lägenheten där hon städat (mot betalning förstås) hem till henne. Allting sprack när en mystisk lampa med en bild av en motor tändes på kontrollpanelen. Manualen gav oss inte någon vidare klarhet eftersom symbolen inte fanns med. Manualen suger, vår motor finns inte heller med i den, så det är omöjligt att göra en felsökning. Det bästa vi kunde komma upp med, var att en lampa, med samma placering och som påminner om vår symbol skulle betyda "fel i elsystemet i motorn" och uppmaningen "kör omgående till närmsta serviceställe". Shit. Ingen bil m a o. Min man fick ett smärre sammanbrott och bannade sig själv för att han inte tagit bilen på den årliga servicen som skulle gjorts i maj. Jag orkar inte hetsa upp mig, det kommer säkert kosta skjortan, dessutom var vi tvugna att byta ABS-systemet för 1,5 år sedan (pris 10 000 kr) och jag undrar om en sex år gammal bil verkligen ska ha så många åkommor. Vi stod där i solen och velade mellan att hyra en bil på Statoil eller typ ringa till min svåger som min man blir grinig i flera dagar när han träffat. Varmt var det och sonen tyckte att vi var jobbiga. Det slutade med att vi trots missödet lyckades få låna en bil på min mans jobb, och lyckades utföra alla ärenden!  Det blev lite osynk i kosthållningen dock, kl 17 hade vi inte ätit lunch ännu och vi var en aning griniga innan vi lyckades klämma i oss en grillad kyckling och massa gott bröd. Nu leker livet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback