69 kartonger

Nu har vi flyttat, min farhågor kom på skam även om det varit jobbigt. Vi fick låna flyttbil och min svåger kom med världens jättesläpvagn. Vi har packat upp 32 kartonger och har 37 kvar... Men vi har sovit i våra sängar, tittat på tv, badat i minibadkaret och t o m lyckats laga mat igår. Tyvärr tappade vi bort min mans underkläder ett tag, så det var lite trist för honom att behöva dra på sig svettkallingarna igen, men nu är de rena återfunna, gud ske lov. Vad det gäller lillplutten har vi lyckats packa så att det mesta fanns när vi skulle gå och lägga oss på kvällen, blöjor, välling, pyjamas och sagor. Dessvärre var det dags för dagis idag och då hittade vi inga extrakläder, ve och fasa. Han var fantastisk under hela flytten, helt nöjd över att få umgås med olika favoritvuxna som sin morbror, sin farbror, min mans kompis, sin mormor osv.  Ja ni hör att det kom mycket folk, nio pizzor räckte inte till alla!

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Oj vad roligt och skönt att flytten gick så bra!! Flytta är bland det värsta jag vet, själv flyttdagen alltså med bärande och körande och allt det där. Heja er!

Postat av: adrenalin

Visst är det vidrigt att flytta, jag har gruvat mig i flera veckor, men vad skönt det är när det är över, och vad jag älskar alla goda människor som lånat ut sin lediga lördag och sina muskler för att hjälpa till! Allt detta för en pizza och lite läsk/folköl och kanske en känsla av att att ha gjort några människor väldigt glada. Sen lyxar vi till det och betalar för städhjälpen...

2006-07-04 @ 10:06:13
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback