semlor

Har gjort semlor. De blev jättebra. Eftersom jag har sånt behov av att vara duktig så gör jag t o m mandelmassan själv. Har dock ingen ko som jag mjölkar för att få grädden, en ko får inte riktigt plats på balkongen. Nästa helg kommer svärisarna, de ska få semlor så det sprutar ut genom öronen på dem, för de bor inte i sverige och jag vet att de längtar... Själv skulle jag kunna äta tre semlor till idag och fyra imorgon, men det förstör nöjet litegrann att svulla och det ger dessutom otrevliga konsekvenser som halsbränna och kolesterolångest, så jag avstår. Men från och med idag och fram tills säsongen är slut kommer jag att ta nästan varje chans jag kan att käka semlor, det är vad jag och Bert Karlsson har gemensamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback