Folks föräldrar

Jag sprang på en av mina ungdomskompisars pappa häromveckan, det var lite läskigt, han hade blivit så gammal. Han beklagade sig över att han och sonen knappt hade någon kontakt och att han nästan aldrig fick träffa sitt barnbarn. Sorgligt och förmodligen delvis sjävförvållat, han var en ganska knepig person att ha som pappa. Jag kände mig rätt illa till mods, killkompisen har jag träffat en enda gång de senaste nio åren så jag vet inte riktigt vad som hänt där. Min egen mamma har självklart också blivit äldre, men där har relationen blivit så mycket bättre.

För tio minuter sen såg jag mamman till en kille jag träffade när jag var 19, preskiberat och nästan glömt m a o, men jag fattade direkt att det var hans mamma, hon var i tv tack vare specialinriktningen inom sitt yrke och det är hon rätt ensam om.  Men jag kände inte alls igen henne, jag har inte sett henne på sjutton år men hon hade ju samma hårfärg... sen blev det närbild och det var så jävla obvious att hon lyft sig, och använt både botox och sånt där jox man sprutar in i läpparna. Kärringen är minst sextio och hade ansikte som en jäkla mask. Helt sjukt. Jag minns att hon var extremt fåfäng men det där var skrämmande.

Hoppas jag aldrig blir så dum att jag tror att det är vackrare att se ut som en blank plastdocka än som mig själv.

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Otäckt när man ser det så tydligt tycker jag. En i min kör har också fixat läpparna, och jag kan inte sluta stirra på hennes mun när hon pratar. Var det verkligen den effekten hon ville ha när hon gjorde det?

Postat av: adrenalin

Hon lever förhoppningsvis i ovisshet och är säkert jättenöjd...

2006-02-13 @ 18:42:01
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback