advent

Tycka vad man vill om julen, jag älskar när alla sätter upp sina slingor och stjärnor. Tänk förr när det fanns fyra sorters stjärnor och inte en människa hade en blå slinga på balkongen, vad tråkigt det var. Jag älsakr alla nya saker, det enda som jag inte gillar helt är prylar som blinkar, men jag överlever det med. Jag är också glad att man ser allt mindre av de gräsliga el-ljusstakarna, hoppas de utrotas helt så småningom. Tre jular spenderade jag på ett av de större varuhusen säljandes el-ljusstakar. Det var tider det. Ni anar inte hur många människor som på fullaste allvar gav bort en sån stake i julklapp. Hur kul är det att sitta på julafton med en ful pryl som du tidigast kommer att använda om en sådär elva månader?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback