plask plask

Vill nog fortsätta med mina funderingar kring lillplutten och hans dagis, men ska ligga lågt tills vi ser hur det går. Imorgon ska det vattengympas, jag brukar alltid glömma någon livsviktig produkt när jag badar, typ ansiktskräm, så jag funderar på om det är något den här gången. Jag har i alla fall kommit på att trimma bikinilinjen (eller korta shorts-linjen då), konstigt att det känns så viktigt när det bara är kvinnor som ska vara där. Undrar hur gravida de andra är? Pratar de med varann? Bondar? Tänk om alla känner varann utom jag...

Hittade till min stora glädje ett par "vanliga brallor" i garderoben, som jag kan ha. De var för stora innan, men nu sitter de jättebra! Okej, med uppknäppt gylf och gummisnodd mellan knappen och knapphålet, men de är jättesköna och dessutom svarta, kan det bli bättre?

Imorgon hägrar även barnmorskan (hägrar?). Jag hoppas hon tar Hb och det blivit bättre. Jag har förvisso fuskat med järntabletterna en vecka, men jag köpte nya idag och det är också järn i vitaminerna jag äter.  Det jobbiga med morgondagen är att jag måste kånka runt på badkläder och journalen hela dagen, förutom det vanliga junket.

Jag köpte muminplåster på apoteket också, en förälder bör alltid ha ett plåster i plånboken ifall det skulle uppstå ett skrubbsår eller liknande på lillplutten. Funkar även på vuxna, de blir liksom så glada av plåster med motiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback