mudimums ger mig angst

Jag fick en bok av mamma som handlar om hur multinationella företag förstör miljön osv. Men för mig är det dåligt att läsa såna böcker, jag har FÖR stort samvete. Jag blir helt lamslagen och förstår inte hur jag ska kunna låta bli att handla mat från miljöbovarna, eftersom det verkar som om ALLA är dåliga. Alla bidrar till miljöförstöring och förtryck av fattiga. OK jag fattar att en människa inte kan göra allt, men då måste man välja, och hur ska man kunna välja. Pest eller kolera liksom. Jag tycker annars att jag är rätt OK, oftast blir det KRAV på ägg, mjölk, bananer och mjöl. Jag skulle gärna välja KRAV bröd också men det är nästan omöjligt att få tag på om man inte köper Saltås grejer, men det är som att äta sågspån. Jag väljer bort Nestlé också. Största boven känner jag mig vad gäller kaffet. Det finns faktiskt inget gott espresso som är rättvisemärkt. Jag är för mycket av en finsmakare för att kunna acceptera halvtaskiga rostningar. Men, jag ska faktiskt fråga hos min kaffehandlare i fortsättningen om de inte kan tänka sig att börja med rättvisemärkt kaffe, det får bli min mission. En sak i taget. Boken finns för övrigt på mudimums hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback