fogar

Var hos en sjukgymnast i morse och fick ett träningsschema för att stärka muskulaturen kring bäckenet. Jag känner av fogarna ordentligt nu, även främre. Fick massa goda råd om hur man ska gå osv, det var bra saker som: Inte gå i trappor, inte lyfta tungt, inte sitta med benen i kors mm. Jag fick ett elastiskt band som jag ska ha åtdraget om bäckenet för att stödja upp det, samt en återbesökstid för att evt få gå på vattengymnastk. Ja, jag vill gå på vattengympa, snälla låt mig få gå hos sjukgymnasten! Det kan vara problem med att jag saknar remiss, men då får jag väl gå till doktorn och be om en. Det borde vara billigare för samhället att friskvårda mig lite än att jag ska var sjukskriven en lång period?

Det känns bra att jag tog tag i det här nu, förra gången hade jag fruktansvärt ont och svårt att gå, och efteråt fattade jag inte varför jag inte gjorde något åt det. Jag har tack vare ihärdigt arbete blivit bättre på att be om hjälp/unna mig saker. Jag sätter mig fortfarande gärna i offerpositionen och lider hellre än att ta tag i saker, men jag har blivit bättre, mycket bättre.

Ska till käftis nästa vecka också, min avbitna tand ska m a o åtgärdas. Skönt, men jobbigt på samma gång, det blir första lagningen hos nya tandläkaren, hon med lustgasen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback