day off

Tog ledigt igår. Lillplutten och jag tog båten till djurgården och gick på Junibacken. Där gjorde vi allt utom att åka sagotåget. Vi tillbringade tre vilda timmar i Lillpluttens paradis och han fick verkligen springa av sig. Han var utklädd i pippikläder hela tiden och allt var underbart. Såg massor av nykläckta bebisar som hängde i sina mammors bärselar. Jag vet inte om jag skulle ta med en tvåveckors bebis till smitthärden Junibacken (Lindavarning) men å andra sidan så hade alla bebisar storasyskon som antagligen drar hem massor med skit från dagsis, så deras mammor visste nog vad de gjorde. Strongt i alla falla att nyförlöst kunna ta sig ut med massa ungar, och det inte bara till affären. Jag kunde knappt gå upprätt på flera veckor efter min förlossning. Lillplutten och jag hade hur som haver en fantastisk dag, väl hemma slocknade han redan klockan åtta, helt utmattad. Själv fick jag äntligen chansen att kolla in min 6 ft Under som jag bandat och sparat till en ensam kväll. Maken var alltså ute på galej. Men mammor blir också trötta av junibacken och jag sov som en sten 22:30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback