Kompisar från förr II

Umgicks hela dagen med gamla kompisen J, hans fru och barn. Jag var lite nojjig för hur jag skulle klä mig inför detta möte, men tänkte att de är nog casual med jeans så jag valde detsamma. Naturligtvis kom de i jeans, men inte billiga från Vero Moda som jag, utan i dyra designerversioner. Det hade jag kunnat räkna ut med lilltån. Det som är så skönt med J är att han kan röra sig med alla sorters människor, god uppfostran, så med honom känner jag mig aldrig som den sunkiga förortsbrud jag så förtvivlat försöker dölja. Han skulle inte behandla mig vare sig bättre eller sämre om jag var värsta överklassbruden och det är skönt. Han hade en ganska fin fru, hon verkade ha lika bra självförtroende som han, och så en bedårande dotter. Vi skildes lite hastigt åt med "det här måste vi göra om"-kommentaren, den är ju trevlig men tyvärr oftast värdelös. Jag ska försöka låta bli att plåga mig själv med tolkningar av dess verkliga betydelse. Det var trevligt ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback