saker man inte gillar

Min kompis behöver flyttstädning, min mamma gör sånt, fint. Min mamma har cancer och får cellgifter. Min kompis behöver lägenheten städad innan den första december. Bra med lång tid åt min mamma som inte mår bra. Sen ringer min kompis idag och ber mig fråga hur lång tid det tar, det vore bra om det var gjort i god tid innan första november, dvs inom två och en halv vecka, och mamma ska ha sin femte dos cellgifter imorgon. Tjena. Och vems idé är detta. Jo hennes självupptagne gris till man. Som inte fattar att man blir sjuk av cancer utan bara tänker på sin egen bekvämlighet. Jag ifrågasatte och polarn gick på defensiven. Nej då det är inget krav alls, men om du ville kolla. Jag ska kolla, men jag tänker inte berätta motivet. Jag tänker inte gå deras skitärenden och hetsa på min stackars mamma som jag dessutom är rädd att hon ska dö. Passar inte hennes tidsplan så får de hitta någon annan. Ha ha! Morsan tar bara 2000 för en fyra, de hittar aldrig någon så billig. Rätt åt dem! De snåla typerna har behållit ett förstahandskontrakt i ett år och försökt att sälja svart. Det kostade dem minst 60 000-70 000 i hyra. Snacka om att snålheten bedrar visheten. Sälja lyckades de inte heller med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback