den kom också och bet mig...

Klockan halv elva igår kväll började lillplutten spy. Lite logik och räknande gav att han måste plockat upp det i någon av frukthinkarna på ICA Maxi (de bjuder ungarna på sånt).
ICA Maxi (eller COOP eller Willys eller var folk nu handlar) var en okänd värld för mig innan jag fick barn. Jag bodde i stan, handlade mat nästan varje dag på dyra ICA Baronen och hade bara en minifrys. Middag intogs vid soffbordet för köket var så litet och det fanns inte plats för köksbord. Sen blev jag gravid, vi flyttade till en egen lägenhet i förorten med ett riktigt kök och skaffade bil. Och tvättmaskin. Och vi blev föräldrar, massor av vuxenpoäng på väldigt kort tid mao. Men stormarknaderna äcklar mig. Inte hygieniskt utan konceptet, det driver runt mängder med slafsiga barnfamiljer och handlar halvfabrikat i jättevagnar. Många är lönnfeta och har sunkiga frisyrer, det är jäkligt svårt att piffa till sig när man har tre ungar och ska åka till COOP.  Jag förstår att en del homosar kallar heterosarna breeders. Det känns som om vi är ett gäng ofräscha barnmaskiner när vi glider runt med våra kundvagnar. Och vad väntar efter detta? Den grå medelåldern. Ska vi ta tillbaks stilen då? Slimma oss och bli snygga i håret? Sluta storhandla och lägga pengaren på kläder samt en snygg och inte bara praktisk bil? Resa lite? Normen skaver.
Jag trivs inte på stormarknaden men jag vill inte handla på närlivset fem dagar i veckan. Det är slöseri på min dyrbara tid. Så jag får offre någon timma i vecka och försöka blunda för att jag antagligen hör hemma där på ICA Maxi tillsammans med de andra breederserna och deras snoriga och magsjuka ungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback