Detta är min dator. Och ett paket tamponge...

img_9158 (MMS)

Detta är min dator. Och ett paket tamponger super plus. Ser ni? Sex mensdroppar! Menskopp i all ära, men det går inte att gå på toa en gång i timman under löneförhandlingar eller konferenser eller vad det nu må vara. En dag i månaden behöver jag tamponger och det av den mest absorberande sorten! I fyra år (sen jag satte in kopparspiral) har jag letat superplus, något som fanns på vilket ICA som helst när jag var fjortis. När jag var fjortis hade jag inget behov av superplus och sedan dess verkar tampongtillverkarna ha slutat tillverka dem. Jag har fått hålla tillgodo med plus och kunnat klara mig i upp till två timmar, om jag sitter still och inte skrattar. Men nu, nu hoppas jag på hela tre timmars respit. Sex droppar, vad som helst kan ju hända!


Kommentarer
Postat av: Zionezze

Låter som att du även skulle vara hjälpt av en liten tablett som heter Cyklo-F, hämmar blödningarna så att livet blir lite lättare.... För så där är inte bra att ha det.... Finns receptfritt på apoteket!



Jag hade det på samma vis innan läkarna upptäckte att jag hade en blödningsrubbning, men nu kan jag leva normalt alla dagar i månaden tack vare de där tabletterna!

Postat av: adrenalin

Wow! Ska genast kolla, för nej, så här är det inte bra att ha det! Jag har alltid jättedåligt Hb eftersom jag dessutom äter marginellt med kött. Tidigare när jag åt järn fick jag såna sjuka mellanblödningar så jag hellre avstod, men nu har jag hittat en tablett med både järn och B12 som funkar. Så om jag kan blöda lite mindre vore det toppen.

2011-03-08 @ 20:35:27
Postat av: De kallar mig Skrållan

Åh herrejesus. Jag ska aldrig, aldrig, aldrig ge upp mina minipiller. Konsumerar typ tre tamponger av minsta modell per år och då är det bara för säkerhets skull ;-) Hoppas ICA funkar för dig!

2011-03-09 @ 11:17:28
URL: http://19830425.blogspot.com
Postat av: adrenalin

Haha, jag förstår dig! Men har du inte mens alls? Jag har funderat på hormonspiral, men blir så kokobello av allt vad hormoner heter så jag törs inte. ICA funkar fint, det blir nog fyra-fem timmar och jag är mycket glad. Men ska testa Cyko-F till nästa gång.

2011-03-09 @ 21:06:10
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Anna

Cyklo-F funkar klockrent!

2011-03-10 @ 17:44:37
URL: http://mercyfuck.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback