När familjen äntligen bråkat ihop sig och ...

När familjen äntligen bråkat ihop sig och de värsta kanterna nötts ner, då kan vi ha semester. Jag som vanligtvis är mörkrädd har genomgått någon slags transformation. Jag var hemma en vecka själv i lägenheten och sov gott varje natt. Mannen har åkt hem och nödjobbat lite medan vi har varit i stugan och jag har sovit gott här med. Visserligen med en unge i varje armhåla, men de är ju knappast till någon nytta om något skulle hända. Varför funkar det plötsligt? Jag som tidigare vaknat en gång i timmen med hjärtklappning! Är det för att jag har fyllt fyrtio? Eller för att jag har kontroll i och med att jag har tagit körkort? Bilen står ju utanför, bara att dra om det där obestämda hotfulla dyker upp. Vem vet? Skönt är det i alla fall. Nu önskar jag bara att jag hade en glassmaskin så vi kunde frossa på hemgjord lyxglass dagarna i ända. Tre mil är lite lång väg till god glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback