Lånat av Amanda

Tackar Amanda för ett inlägg som skrev sig själv trots att jag har viss brist på inspiration just nu...


Som läsare är jag: Intensiv, läser varje döminut. Känner mig naken utan en bok i väskan

Som bloggare är jag: Velig, vet inte om jag ska ha en rolig blogg eller en allvarlig

Senast lästa bok: Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren

Senast köpta bok/böcker: Surdegsbröd, recept och tips från en hemmabagare av Martin Johansson

Favoritdeckarförfattare: Ingen deckarälskare, gillar dock James Ellroy och Leif GW Persson

Jag läser allt av: Haruki Murakami, Monica Fagerholm, Douglas Coupland (men nuförtiden blir jag bara besviken)

Jag läser helst inte (genre/författare): Tantsnusk, chiclitt (samma sak?), Prettolitteratur som Martina Lowden gillar, ha ha om hon ger en bok bra betyg så är det ingen idé att läsa den, jag är inte tillräckligt bildad!

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Biografier. Böcker om kriminella gäng och böcker om tillsatser i mat. Den bästa bok jag läst: Det är aldrig försent att ha en lycklig barndom av Ben Furman hittade jag bland fackböckerna

Förutom svenska läser jag gärna: På engelska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Stäppvargen av Herman Hesse, Äcklet av J-P Sartre, Några böcker av Ellroy, Guru av Zac O'Yeah, Reglerna av Sara Mannheimer.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Ett andetag djupt är livet, Paul Anderssons samlade verk. Böcker av Matts Bergmark. En version av Hamlet jag en gång hade och förlorade. Stäppvargen och Äcklet, varför varför finns de inte i nya upplagor?


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Kul att läsa! Kanske känner du till bokcirklar.se? Där kan man få tips och läsa om böcker! :)

Postat av: adrenalin

Jaaa! Du drog ju in mig där!

2010-02-17 @ 20:23:49
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har läst Majgull! Den "stannade kvar" hos mig (men så brukar ju hon vara).

2010-02-18 @ 10:57:53
URL: http://allaharenbok.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Javisst ja! rodnar hihi...

2010-02-18 @ 14:39:17
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: adrenalin

Majgull är fantastisk! Har du läst "Den jag aldrig var?" Hon är på väg att bli en av dem jag läser allt av.



2010-02-18 @ 17:21:14
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback