powerwalk

Jag skulle vilja ha lite bättre kondis, hå hå ja ja. Powerwalka säger maken. Tja, varför inte? När jag ska gå och köpa en latte bestämmer jag mig för att gå till Stora skuggan (ligger en bit bort från mitt jobb) fram och tillbaka. "Nu går jag på en powerwalk!" hojtar jag till närmsta kollegan. Hon som spelar fotboll, spinner, promenerar väldigt snabbt och cyklar, varje vecka tittar på mina skor och utbrister: "Om du ska gå i Birkenstock blir det ingen powerwalk, då får du nog kalla det promenad." Men jag kommer tillbaks 25 minuter senare, svettig och glad, med dålig kondis behöver man nämligen inte gå speciellt fort för att få lite puls. Powerwalk it was. Utan svängande armar of course, jag är väl ingen tönt heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback