Bautabok

Fick en koloss till bok av min bror i julklapp, Shantaram av Gregory David Roberts. Har väntat på att den ska komma i pocket på svenska, så får vi den inbundna. Den är skitstor. Som fyra tegelstenar ungefär. Och väger. 1.4 kg för att vara exakt. Jag kommer få en grop i bröstet om jag ska läsa den i sängen. Och ska jag ha den i väskan till jobbet kommer jag få en väldigt nedsjunken axel...Fast det är klart, jag kan ju dänga den i huvudet på eventuella rånare och våldtäktsmän. Eller så väntar jag, den kommer ju snart i pocket...

Kommentarer
Postat av: Mr K

Alltså - hur kan folk ens gilla inbundna böcker? De är större, kostar mer, väger mer och har ofta såna där fula plastade omslag som bara lossnar och går sönder hela tiden.
Har lite svårt att se fördelarna...

Postat av: adrenalin

Håller med, är en pocketfantast.

2008-01-05 @ 15:02:25
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback