jag

Eftersom jag ska tillbringa julen utan aceton och andra lösningsmedel gick jag och köpte mig ett snyggt nagellack. Tjejen i kassan var en sån där trevlig tjej, "det är ju bara sååå snyggt", sa hon om nackellacket. Jag sa att jag velat mellan det och ett mörkare, då får jag det mycket intressanta svaret "nej, det här är mer du". Hur då mer jag? Hur kan hon bilda sig en uppfattning om vilket nagellack som är mer jag efter 20 sekunders prat? Vem är jag? Vilken färg är jag? Kvinnan hon hade framför sig var en osminkad 37-åring i lila mössa, stor svart sjal, militärgrön parka, jeans och gympadojjor. Vilken färg är en sån person? Och hur vet man det? Jag vet att det bara var klyschigt säljsnack, men det väcker ändå massa existensiella funderingar. Kan man vara en färg? Vilken färg är jag då? Mörkgrå metallic tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback