f u tullen

Jag hade hört någonstans att man kan betala moms i förväg för saker man tar in från USA. Smart, tänkte jag, så slipper man den där irriterande speditionsavgiften som posten alltid tar ut. Hur det nu kan kosta 100 buck att skicka ett litet skitpaket inom sverige? Kollade på tullverkets hemsida. Oh nej, det går inte att komma undan speditionsavgiften. Absolut aldrig någonsin. Och i förväg kan man inte betala moms eller tull, nejdå det går inte. Kan inte någon duktig krönikör belysa den här jäkla smygavgiften som vi privatimportörer rånas på varje gång vi "åker dit" i tullen. Kan inte vi som vill göra rätt för oss genom att anmäla vår införsel i förväg belönas med att slippa straffavgift? Jag betalar mer än gärna moms och tull, men jag hatar tillägget som inte har något med saken att göra, jag har ju de facto betalat transport hela vägen fram till dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback