vånda

Jag ska få en spiral insatt idag (det känns så 70-tal). Jag har ont i magen för att jag är rädd att det ska göra ont. Det är lite svårt att andas helt enkelt. BM hävdar att det knappt känns, men det säger man ju om sprutor också. Bara tanken på att man ska ta tag i livmodertappen med ett tångliknanade redskap får mig nästan att kräkas. Fast jag gör det ändå för det ska bli så skönt när den sitter på plats och jag kan sluta oroa mig för att bli gravid igen. Jag inser nu, alldeles för sent, att jag verkligen skulle vilja ha någon (min man) med mig som kunde hålla mig i handen. Fast han är på sitt sprillans nya jobb idag, jag håller tummarna för att det går bra. Han kanske också hade velat att någon höll honom i handen idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback