Försäkrade

Hade en försäkringsförsäljare på besök. Slick typ. Om jag inte varit säker på att jag skulle teckna försäkring för lillplutten hade jag nog kännt mig rätt överkörd. Han rabblade siffror, men jag hann inte med något alls. Känner mig nog rätt överkörd. Vet inte ens vilka alternativ jag hade att välja mellan. Skit också. Som tur är kan jag bryta försäkringen när jag vill. Fan, han sålde in det dyraste alternativet, det som ger mest pengar om det händer kidsen något. Men jag är verkligen inte ute efter pengar, jag vill bara ha lite ekonomiskt stöd ifall en av oss blir tvungen att gå ner kraftigt på deltid eller helt byta jobb. Alltså ifall vi måste vårda ett av våra barn själva. Läskiga tanke. Jag gillar inte när jag säger vad jag vill ha ut av en något, i detta fall en försäkring, och ändå känner att det bara finns ett alternativ, dvs det säljaren tjänar mest på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback