KA-O

Kristin Axen-Ohlin är inte min favoritpolitiker av förklarliga skäl. Jag blev dock imponerad av att hon vågat erkänna att det blivit för mycket alkohol. Fast sen kom det klassiska, "jag är inte alkoholist" Nehej, varför går du hos AA då?

Och sen det bästa citatet som är svar på frågan i fetstil nedan:

Ursäkta, men är det din uppgift att hämta skjortor på tvätten?


- Hrm, det var några volangblusar också. Vi har en väldigt traditionell arbetsfördelning hemma. Barnen förväntar sig att det är jag som gör saker.

Jaha, finansborgarrådet har gått in i väggen, men för barnens skull tar hon och gör allt själv ändå...
Skjortorna kanske någon pigg muffare skulle kunna tänka sig att hämta istället så att finansborgarrådet kunde ägna sig åt att sköta stadens politik, eller åtminstone att krya på sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback