Hilfe

Imorgon ska min man jobba kväll. Det går absolut inte att natta storplutt medans lillplutten vrålar i örat på honom. Vad gör man? Jag ringer till mamma, Hjälp! Och mamma kommer susande, hon nattar storplutt medan jag bär lillplutt. Det är skönt att ha mamma att be om hjälp, som ni kanske förstår har det inte alltid varit så.

När vi gick till tvättstugan satt det en tant där och väntade på sin tvätt, hon frågade så rart, är det ditt första barn. Nej det är mitt andra, men vad ska hon tro när vuxna människan behöver hjälp av sin mamma att gå i tvättstugan. Men jag svär, även om jag fick hundra ungar skulle jag ha problem att gå i tvättstugan med en bebis. Det är ju inte som att de sover på komando. Sov nu unge, nu ska mamma hänga tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback