sur

Idag är jag sur som satan. Tusen och en anledningar, bjuder på några:
Väckt alldeles för tidigt av en unge som mest vrålar när han sedan är vaken.
Ska gå på stan med mamma, som inte kan pallra sig upp utan vill att vi ska vara inne i stan kl 10:30. Åhlens öppnar 9:00, vi kunde ha haft julklapparna avklarade redan vid 10:00, och jag kunde varit på jobbbet vid 10:30. Nu ska vi gå och trängas med alla andra idioter och jag får vara glad om jag är på jobbet innan 17:00, nehej, då ska jag ju åka hem.
Jag behöver semester. Sooova. Barnledigt en liten stund. Inte bada i rekordfart, slänga i mig macka och kaffe, detta inte för att jag har så bråttom på morgnarna, för det har jag inte, utan för att det hänger en unge i ena byxbenet och vråååålar.
Roky fick en sugig rescension i dn.
Så nu är jag en trött, bitter och grinig småbarnsmorsa i förorten som inte kan acceptera att andra inte har samma åsikt som jag. Eller prioriteringar. Hör av mig när jag är glad igen. Eller surare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback