självkänsla

Köpte Mia Törnbloms "Självkänsla nu!" till min man. Jag har varit skeptisk till boken, det har verkat vara en quick-fix. Men sen bläddrade jag lite i den och insåg två saker, det ena var att boken är en lektion i hur man kan använda programmet (AA, NA, Al-anon) i praktiken. Bra för mig, eftersom jag inte lyckas gå på möten så ofta just nu. Det andra jag insåg var att jag har bättre självkänsla än vad jag trott. Visst, den svajar ofta, men den finns där. Terapi och åratal i programmet har fått utdelning! Nu ska jag tänka på mig själv som en person med bra självkänsla, inte tvärtom som jag alltid gjort, för tvärtom stämmer faktiskt inte.

Jag har ett bra tag funderat på att skriva en "brabok", på inrådan av sponsor. Jag har glott lite på anteckningsböcker och tänkt att det ska vara en riktigt fin till det ändamålet. Alltså har jag inte kommit till skott. Sen börjar jag läsa Mias bok och hon förespråkar ochså en brabok. Stora pekpinnar, det gillar vi.  Gissa sen vad tomten kommer med? En jättefin anteckningsbok från svärmor med katter på! Så sedan julafton skriver jag brabok varje kväll. Så kan det gå när man ruckar lite på sina bestämda åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback