det är kaos här

På min arbetsplats råder total anarki, folk jobbar helt vansinnigt, man tänker inte på säkerhet och håller inte rent efter sig. Jag får spader. Avsikten var (och är) att jag ska sköta mig själv och skita i andra. Men det blir svårt i praktiken när varje moment fördröjs av att man måste ta hand om skit efter andra. Om jag inte gör rent efter anonyma slashasar så förstör jag min egna prover med deras skit. När det inte finns olika saker som är nödvändiga för mitt arbete för att någon tagit det sista måste jag hämta eller köpa nytt. Allt, allt, allt tar en jävla evighet att genomföra för att folk missköter rutinerna så fullkomligt. Det är tusen gånger värre än när jag slutade. Just nu har jag bara lust att grina för att det är så skitigt och äckligt här. Det bullrar enormt och det är ett jävla spring. För doktorander finns det inga säkerhetsrutiner över huvud taget. När det kommer en inspektör blir vi förvarnade och uppmuntrade att städa i ordning. När personalen som skött viss service åt oss slutar anställer man inte nytt folk. I teorin ska doktoranderna själva ta hand om de sakerna. Men vi är så jävla hårt pressade att vi inte hinner, alltså skiter vi i det och säkerheten sjunker drastiskt när det står saker som kan brinna över allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback