valla

Valborg, ja det blir ju intressant. Har inte supit på valborg sedan innan jag började få handla på systemet. Har inte sett en brasa på åratal. Men nu ska han initieras, den store lille sonen. Han ska få se riktig brasa, käka korv om det finns, höra våren rasat ut i våra fjällar och eventuellt få se äkta fyllefjortisar. Själv kommer jag för alltid att förknippa majeldar med våldtäkt. När jag var sjutton blev en av mina kompisar utsatt för ett ofrivilligt samlag av en "kompis". Hon anmälde så klart inte, trots att vi tjatade. Det kanske t o m var då jag slutade supa på valborg, jag minns faktiskt inte säkert. Håller tummarna för att inte en enda unge ska råka ut för något sånt ikväll, inte heller våld av annat slag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback