pepparkakor

Jag är på jakt efter det optimala pepparkaks receptet. Skogaholms färdig-deg blir bra om man har i 1 tsk var av kryddnejlika, kanel och ingefära. Man knådar in det och låter vila över natten.
Förra året försökte jag mig på kryddpepparkakor ur "sju sorters kakor", men det var supermenlöst, som att tugga på papper. Igår gjorde jag lilla My's pepparkaksdeg från stora muminboken, men jag hade i för mycket mjöl visade det sig. Och de var smaklösa. Så nu ska jag försöka tillsätta mer kryddor, mer fett, låta vila över natt och prova igen. Blir det inte bra så håller jag mig nog till modifieras skogaholms-köpe-deg. Återkommer med rapport.  Annas deg var bra tyckte jag förra året, kanske med lite extrakryddor kanske det blir perfekt? Rapport sen, jag är nämligen storkonsument av pepparkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback