Medlöpare!

Bostadsförmedlingen gör något som jag tycker är fel, många av de attraktiva  lägenheter (läs tvåor och treor) som förmedlas i innerstaden är bara korttidskontrakt. Det betyder att man får behålla sin kötid, och det är klart OK, men bostadsförmedlingen har redan en kö som heter bostadssnabben, och får man lägenhet genom den så får man också behålla sin kötid (om jag fattat det rätt). Men i bostadssnabben gäller först till kvarn får mala, och alla lägeheter har kort inflyttningsdatum. Varför lägger man inte in korttidskontrakten där också, för dessa borde klart falla under kateogorin nödlösning, man kommer ju återigen vara utan bostad inom 3-5 år, eller när värden får för sig att tömma huset för att han/hon ska sälja. Jag tycker inte att det är bostadsförmedlingens jobb att hjälpa såna värdar, för det är ofta återkommande hus som såna kontrakt förmedlas till, dvs att man får intrycket av av att värden har någon slags plan. Dessutom så har alla korttidskontrakt som jag sett haft kort inflyttning tex  den här. Så dessa borde verkligen funka i bostadssnabben. Jo det dyker upp korttidskontrakt i bostadssnabben också, men inte är det några från innerstan. Snacka om att det är värdarnas markand, folk är så jävla desperata så de tar vad som helst, och bostadsförmedlingen hjälper till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback