godmorgon!

Efter en god kopp kaffe är man nästan som folk igen. Den bedårande treåringen ville upp för nästan en timma sedan. Nu är vi uppe och tittar på morgon-tv. Det är hans lyx, för det får han bara göra på helgmorgnar. Det han tjatar om är Dora, ett program som Linda S. ratar. Jag tyckte också det var töntigt i början, men har vant mig. Dessutom så är det ju något så ovanligt ett amerikanskt program med en flicka som hjältinna. Och hon är verkligen tuff, modig och en utforskare så det är jag glad om min pojke tittar på. De flesta hjältar i barnprogram är pojkar och när det väl är flickor som har huvudrollen så är det väldigt mycket gull gull. Det som stör med mest är att flickorna alltid talar med tillgjorda inställsamma röster. Det gäller även de program jag tycker om, som i övrigt har en bra handling, även Dora pratar väldigt gulligt. Små flickor pratar ju inte så på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback