halvtid

Det är halvtid på två sätt just nu, dels har ungefär halva tiden gått tills vi ska bli fyra i familjen och dels har halva min semester gått.

Det känns bättre nu med den lilla nya familjemedlemmen, det var bra att både få gråta och skriva av sig. Angående profylaxkurser har jag lyssnat på vad folk säger, att det är flummigt och väl i förlossningsrummet finns det inte en chans att andas ihop med sin man. Min kompis som gjort det tyckte att det var bortkastad tid och pretto. Bra, men om någon har bra erfarenheter av det vill jag gärna höra det, för att få en mer sammansatt bild.

Jag blir sur när jag ser vilka rövarpriser de tar för olika kurser som ges för gravida, vad sägs om Vattegympa för gravida 5 ggr, 1500 kr. Eller varför inte Gravidyoga, 7 ggr, 1800 kr.

Värsta affärsidén, sätt gravid som prefix på vad som helst och du kan öka priset med 30-150%. Ja det är sant! Speciellt vad det gäller kläder, men det funkar även för insmörjningskrämer, vitaminer, kurser, teer, trosor, strumbyxor, behåar - you name it! Ja underkläder kanske ingår i rubriken kläder, men jag var så i gasen, jag tycker nämligen att det är fräckt att ta 250 kr för ett trepack enkla bomullstrosor och påstå (growinlife.se) att de är snydd på en livsnödvändighet för en gravid kvinna. Tur som är så är det ingen som under vapenhot tvingar mig att köpa all skit så jag kan faktiskt lugna ner mig lite...

Nog om detta, jag har också två veckors semester kvar, själv, med lillplutten. Det är tyvärr inte så mycket semester att gå upp vid 7 varenda dag, men vi har i alla fall mysigt. Imorgon ska det ringas viktiga samtal och lämnas tillbaka nycklar men något kul ska vi väl hinna klämma in!
(Kakor?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback