chocolat

Min man kom hem med spons-choklad idag, några praliner insvepta i hushållspapper och nedstoppade i en låda. Sex stycken tror jag det var. Jag vill också ha ett jobb där man får finpraliner i spons. Som tur är så får mumsa ändå. Ska dela dem med lillplutten i morgon. Tror jag. Om jag inte äter upp dem i kväll. Nej, han älskar fin choklad så jag får nog hålla mig. Men jag har tjyvsmakat en i alla fall. Gömd bakom en dörr i köket. Nu röjer min man och min son runt i lägenheten som galningar och bara skrattar, så förlösande för lillplutten, han har varit snäll hela dagen och mamma vill bara leka lugna lekar. Just nu är det Doktor Mugg för hela slanten. Nattningen har ju blivit fördröjd efter dagens ganska långa tupplur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback