Högeffektiv

Jag har haft en extremt effektiv dag på jobbet idag. Fått massor gjort och detta utan att bli uppstressad! Jag önskar att jag hade två sådana här dagar i vecka i stället för två i månaden.
Visst får jag hyggligt mycket gjort andra dagar med, men då är jag ofta så uppjagad att jag gör massor av fel, dessa fel har en tendens att dra ner på effektiviteten. Jag är i en bransch där att göra ett litet fel kan sabba flera veckors arbete, ibland så att man måste börja om från början, och då spelar det liten roll hur jäkla duktig man varit under dessa veckor. Fast ibland kan man faktiskt rädda sig ur sina misstag, och då och då har man en helt suverän välorganiserad glidardag. Som idag! Jag älskar såna här dagar, då är jag kung, förvisso snoppfri, men kung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback