köttfärs

Grovmalen köttfärs är äckligt. Länge kunde jag inte äta köttfärs alls utan att nästan spy, och den grovmalda är vidrig. Man vet aldrig vad man hittar i nästa tugga. Idag malde jag om lammfärs för att annars hade jag inte kunnat äta den, tack och lov för köttkvarnen.

Det blir visst mest om mitt hushåll idag. Det är för att jag håller på att upprepa "Lev och låt leva" för mig själv, eftersom jag blir så irrriterad på allt och alla och bara vill leka polis annar. Saker jag hindra mig själv från att säga idag: "Om du tar av dig ryggsäcken när du åker tunnelbana blir det mindre trångt". "Skulle du kunna tugga tuggummi med stängd mun" (till medelålders man). "STÄNG GRINDEN!" (På dagis) . "Det där är ingen parkeringsplats" (Vid dagis). "DET ÄR TRETTIO HÄR!" (på gatan utanför dagis) Ni ser, jag skulle passa som polis. Men ärligt, vissa dagar är det jäkligt lätt att stå och peka med fingret på alla utom sig själv, så därför försöker jag säga "Lev och Låt Leva idag" och hoppas att det känns bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback