Böcker

Har läst "Lär känna psykopaten" nu, mycket intressant. Deepak Chopra boken ser hittills bara ut att vara mumbo jumbo, men jag ska läsa lite till. Jag har nog för välutvecklad analytisk sida för att kunna svälja sånt. Min mamma sa att Camilla Läckbergs Isprinsessan sög, men jag ska läsa den ändå. Gregorius (finns på bokrean) började jag på, men den verkar så jäkla bra att jag ska läsa lite junk först. Det blir lite pirrigt att läsa en uppföljare till doktor Glas fast hundra år senare.  Två Leif GW Person böcker jag inte läst finns med på bokrean liksom en av Maj-Gull Axelsson. Shit vad jag ska shoppa!
Om någon är intresserad så vill jag tipsa om några Riktigt Bra Böcker:

Hjalmar Söderberg,
Doktor Glas
Douglas Copeland, Microslavar (verkar inte finnas i tryck längre, tyvärr, prova antikvariat)
Herman Hesse, Siddharta både den och Stäppvargen finns på REAn
William Shakespeare, Hamlet,
Michail Bulgakow, Mästaren och Margarita 
Michail Bulgakow, En Hunds Hjärta (finns bara på antikvariat)
Patrick Süskind, Parfymen
Majgull Axelsson, Aprilhäxan
Joyce Carol Oates, Blonde - kolla in bokrean


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback