toarullar

Jag har upptäckt att min man och min son har en liten samling med tomma toarullar i en låda i städskåpet. Däri stoppar de alla rullar de lyckas rädda från mig som annars slänger dem. I sanning blir det ganska många eftersom jag inte alls är snabb på att slänga tomma rullar, vi brukar ha både en och tre liggande brevid toan innan jag gör något åt saken. De vill inte berätta vad de tänker göra med rullarna. Man får undra om det tilltänkta pysslet ska bli "mammas julklapp". En kompis till mig samlade vinkorkar för att hon skulle göra en flytväst av dem till sin lille son. Alkoholistbarnet i mig ville bara gallskrika. Som tur var blev det aldrig någon flytväst och sonen som numera är 14 och kan protestera själv ifall det skulle komma på tapeten. Och av toarullar blir det svårt att göra en flytväst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback