Stress och kasst självförtroende

Det ska bli skönt när morgondagen är över. Jag brukar vanligtvis må exteremt dåligt inför såna här saker, ont i huden, nackspärr, ont i käkarna. Men nu mår jag riktigt OK, jag har inte ens varit speciellt grinig. Jag vågar i och för sig inte chansa utan kommer nog att ta en melatonintablett innan jag lägger mig. Ifall tankarna skulle börja mala vid halv ett sådär.  För det har hänt förrut, innan jag köpte de där pillrena i Malaysia. Varje gång jag hade tenta eller stor redogörelse elller liknande så låg jag vaken till fyra, sov dåligt i tre timmar innan jag gick upp ur sängen som ett ras. Melatonin = min väg till fler VG på tentor, och det är ju precis vad en "duktig flicka" strävar efter, ett kvitto på att hon är duktig. Jag är en riktig duktighetsnarkoman, när jag skrev 1,7 på högskoleprovet (för tio år sen) var jag en riktig pest och var tvungen att tala om det för ALLA. Jag talade däremot inte om  för någon när jag sänkte mitt resultat fem år senare. Vilket fruktansvärt nederlag. Att jag försökt läsa matte på högskolenivå  och misslyckats vid två olika tillfällen brukar jag också undvika att tala om. Liksom att min modellkarriär i Milano för 17 år sedan slutade abrupt med att jag blev hemskickad efter en månad.  Att jag fick sparken från ett riktigt drömjobb undviker jag också. Ja jag har faktiskt riktigt svårt att lära mig från mina nederlag och växa. Istället blir jag äcklad av mig själv och använder dessa dåliga minnen för att trycka ner mig själv lite till. Det är sorgligt men att jag inser det kan var ett steg mot bättre självförtroende, mitt livs högsta dröm! Jag är i alla fall en jävel på Su-doku och nu ska jag titta på TopModel och mysa i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback