Elefanter

Jag älskar mitt barn oerhört mycket, och hade inte tänkt att blogga så mycket om honom, men jag ska berätta något gulligt. Flera söndagar har det varit ett Zoo-program från Danmark på TV och vi har bland annat sett en elefantförlossning, jag grät så att tårarna sprutade. Vi pratade en hel det om det för mamma-elefanten var ganska hårdhänt (hårdsnablad) mot babyn för att den skulle resa sig, och vi ville inte att lillplutten skulle tycka att det var läskigt. Så idag fick han en gjuten elefant mamma (de är jättesnygga nu för tiden) + en elefant bebis. Först fick han upp mamman men det tog ett tag innan han hittade bebisen i pappret . Så tjöt han till "Åhh elefant bebis, res på dig, res på dig bebis". Detta följt av elefant ljut. Man kan inte annat än tokälska ungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback