saker man inte gillar - forts...

När jag vaknade imorse var jag fortfarande så arg på min kompis och hennes pucko till man så att jag kokade. När jag var på väg till jobbet och gick och ältade började det kännas riktigt jobbigt. Jag körde det vanliga - ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Och nej, jag kan inte förändra ett pucko (kompisens man alltså). Varför ska hans sätt att vara få förstöra min dag, när jag ändå inte kan göra något åt det. Det kändes bättre, men bäst kändes det när jag träffade en av kompisarna på jobbet och fick ösa ur mig lite skit, bara lätta på trycket.
Ibland när jag neggar mår jag sämre efteråt, men idag var det riktigt välgörande.  Sen fick jag höra jävligt saftigt skvaller om någon på jobbet och tyvärr, jag älskar skvaller, men jag för det inte vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback