gråt och tandagnisslan

Lillplutten är i det som man traditionellt kallar trotsåldern. Just idag har han gråtit ganska mycket, här är några saker som gjorde honom förtvivlad: att jag ville torka av spisen, att jag inte vill ge honom mer "efterrätt" än en glass, att han inte fick bada (det gjorde han igår), att han inte fick nappen innan bolibompa var slut, att jag sa att du kan väl leka själv med bilarna en stund. Just spisavtorkningen och billeken resulterade i att lillplutten ställde sig vid ytterdörren och hulkade pappa, pappa (pappa jobbar ikväll). Detta trots att jag enbart haft tålamod med honom, inte fräst eller varit arg.  Förutom gråtattackerna har vi också haft jättemysigt, lekt med alla plastdjuren, ställt upp bilarna på en lång rad och läst flera sagor. Det är inte lätt att var två och ett halvt och pendla i humöret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback