10 skivor

Om jag bara fick äga tio skivor skulle det bli tio skivor jag lyssnat massor på och inte tröttnat på. Dvs inte någon ny musik.

Graceland-Paul Simon
Henrys Dream-Nick Cave and the Bad Seeds
Teenager of the Year-Frank Black
Nebraska-Bruce Springsteen
Doolittle-Pixies
Haus Der Luge-Einstûrzende Neubauten
Marquee Moon-Television
Cure for Pain-Morphine
Blue Lines-Massive Attack
Celbrity Skin-Hole

Oj det var visst tio, men jag är inte nöjd, det måste bli tretton för jag vill ha med:

Ill communication-Beastie Boys
Cherry Kicks-Caesars Palace
Nån sorts greatest hits med Grace Jones.


Kommentarer
Postat av: Peter

Jomenvisst. Svårt att välja bort nåt från den listan. Grattis till god musiksmak. Fast när du druckit för mycket då? Och börjar känna behovet av luftgitarr i all din ensamhet?
Då MÅSTE du ju ha nå'n slags metal, gärna från 70-talet, eller hur? Haha det glömde du.

2005-12-06 @ 13:09:47
Postat av: adrenalin

Jag undviker att dricka för mycket men jag är svag för gamla Ozzy...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback