Teknikens under - gotta love it

1998 köpte min då blivande man och jag, vår första dvd-spelare, den kostade 6000 kronor. Det var så dyrt att vi var tvugna att ta den på avbetalning på ett år. Jag tjänade 15000 före skatt, det var alltså mer än en halv månadslön för mig då. Mer än dubbla vår hyra! Vi köpte den av en vän som precis startat eget och som alltid har varit känslig för vad som gäller teknikmässigt. Vilken grej det var med dvd-spelare, vi var helt kära i våran, fast det knappt fanns några filmer då ch de som fanns kostade skjortan. Vi har nött ut fyra spelare sen dess och idag köper vi en blu-ray-spelare OCH en 40 tums plasma-tv för mindre än de 6000 som -98 kändes som en förmögenhet. I o f s rabatterat, men av samma kille, det går fortfarande bra för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback