Kapten pannkaka

Steker pannkakor så att det osar, fullkomlig Lützendimma i vårt kök. Branen är glada, men jag måste påminna mig om att inte låta dem böra käka innan jag stekt klart ALLA pannkakor. För när jag låter dem böra äta innan händer följande: De skriker efter mer, jag springer mellan spisen (två stekpannor, annar blir man aldrig klar) och köksbordet där jag smetar ut sylt, rullar och skär i bitar, då, precis då ringer det på dörren, matleverans från matextra, skriva på, inte hinna kolla ordentligt, maken kliver in, det osar, barnen vill ha mer, mer, det fattas saker i matleveransen, barnen smetar sylt själva, klet klet, de blir kladdiga, ringa matextra, ifall våra saker finns kvar i bilen, nehej, barnen är fulla med blåbär. Och när mor och far äntligen är redo att sätta sig till bords är barnen redan klara och börjar tjata om att få bada nuuuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback